Każdy projekt ma swojego stwórcę. Rodzice już przed poczęciem dziecka, nawet jeśli świadomie jeszcze nie planują potomka, zaczynają nieświadomie tworzyć projekt, który ich dziecko będzie realizować przez całe swoje życie. Wszystkie emocje, które rodzice przeżywają w okresie tzw. Projektu/Celu (czyli od 9 miesięcy przed poczęciem, podczas ciąży, do końca 1 roku życia dziecka) zapisują się w pamięci komórkowej ich potomka na liście warunków niezbędnych do przetrwania.
Znaczna część problemów zdrowotnych dziecka do 10 roku życia wynika z problemów emocjonalnych jego rodziców. Podświadomie przejęty od rodziców konflikt, nierozwiązywalny na poziomie psychiki dziecka, dziecko będzie przetwarzać w swojej biologii pod postacią fizycznych chorób. Psychobiologia wyjaśnia emocjonalne przyczyny podatności dzieci na choroby zakaźne takie jak świnka, ospa wietrzna i odra, zapadania na infekcje – choroby uszu, gardła, krtani, oskrzeli oraz przejawiania się różnych rodzajów alergii. Psychobiologia pomaga zrozumieć wiele problemów i zaburzeń u dzieci – autyzm, ADHD, moczenie nocne, problemy wychowawcze, trudności w nauce, jąkanie się i wiele, wiele innych.
Zgromadzona wiedza pozwoli ci uświadomić sobie przesłanie choroby dziecka – w tym również chorób/wad wrodzonych. Zrozumiesz własne problemy dzieci związane z ich funkcjonowaniem w pierwszych kontaktach społecznych (przedszkole, szkoła) i problemy dzieci adoptowanych. Nauczysz się pomagać dzieciom w uwalnianiu się od chorób i wspierać je w rozwoju ich własnej świadomości.
.
Fundamentalne zachowania, przekonania i postawy, które obserwujemy u naszych rodziców „wpisują się” w synaptyczne ścieżki naszych podświadomych umysłów, a kiedy już tam są, przez resztę naszego życia kontrolują naszą biologię.
Bruce Lipton