Technika Uwalniania w świecie zachodnim pojawiła się dzięki nieżyjącemu już amerykańskiemu lekarzowi psychiatrze, duchowemu nauczycielowi i wykładowcy – dr Davidowi R. Hawkins’owi. Pomaga ona nawiązać kontakt ze swoimi najgłębszymi uczuciami, przyjrzeć się im niejako z zewnątrz, zidentyfikować emocje nam niesłużące i definitywnie się od nich uwolnić. Jej skuteczności doświadczyły już miliony ludzi na wszystkich kontynentach; działa bez względu na wiek, wyznanie czy pochodzenie kulturowe.

.

Często pozornie nieistotne wydarzenia uruchamiają w nas silne emocje. Dzieje się tak dlatego, że nasza podświadomość pamięta wszystkie traumy, których kiedykolwiek doświadczyliśmy i naukę z każdej z tych lekcji zapisała w postaci naszych przekonań. Paradoksalnie, im większa w nas determinacja, by nad tą emocją zapanować, tym większą nadajemy jej energię i tym dłużej będzie mieć ona nad nami kontrolę. Jedynym rozwiązaniem jest pozwolenie sobie na świadome przeżycie emocji, zaakceptowanie jej jako pewnej formy energii bez utożsamiania się z nią, a następnie na bezpieczne jej uwalnianie. Taka ścieżka stwarza przestrzeń dla nowych, pozytywnych emocji, służących naszemu zdrowiu i rozwojowi osobistemu.

Nasze przekonania to indywidualny klucz, według którego mózg na bieżąco selekcjonuje informacje napływające do nas ze zmysłów. To przekonania wywołują w nas emocje na życiowe zdarzenia, zanim jeszcze zdążymy pomyśleć. Myśli pojawiają się jako komentarz do emocji; są zawsze do emocji wtórne i obciążone tym, co za pośrednictwem emocji dyktują przekonania. Dlatego dr Hawkins myśli nazywał fałszywymi, absurdalnymi urojeniami, które przesłaniają prawdę.

Technika Uwalniania pomaga dotrzeć do emocji będących źródłem przeżywanego przez nas stresu, przeciwdziałając tym samym zarzewiom chorób opisywanych przez medycynę konwencjonalną.

Mózg ma wiele mechanizmów obronnych, które uruchamia natychmiast, gdy próbujemy coś zmienić. Dzieje się tak dlatego, że logika biologii nie ma nic wspólnego z logiką ludzką: nawet racjonalnie uznane przez nas za szkodliwe, kierujące nami programy, nasz autonomiczny mózg uznaje za sprzyjające naszemu biologicznemu sukcesowi – skoro urodziliśmy się i żyjemy. Wybierając Technikę Uwalniania trzeba być świadomym, że uwalnianie dotyczy tego, co przez lata czyniło z nas niewolników i ofiary. Stąd przy najtrudniejszych emocjach uwalnianie należy zacząć od… oporu przed uwalnianiem.

 

Dr Hawkins uważał, że życiowe kryzysy przynoszą nam korzyść w postaci zwiększenia naszej świadomości i zbadał, że ludzie podwyższający swój poziom świadomości stają się coraz mniej podatni na reagowanie na negatywne bodźce. Dzięki praktykowaniu Techniki Uwalniania stajemy się zdrowsi i szczęśliwsi.

Poniżej zamieszczam nagrania mojego autorstwa – w języku polskim, dla wszystkich chętnych, do indywidualnej pracy.

 

Moją intencją jest, by nagrania w sposób praktyczny pomogły ci w zrozumieniu tej techniki i dostrzeżeniu ukrytych w podświadomości wzorców. Słuchając nagrań, w komfortowych dla ciała warunkach, odczujesz jakie negatywne emocje są ci bliskie – z wymienionych przeze mnie lub innych powodów. Otwórz się na obecność tych emocji i ich naturalny proces przemijania. Zacznij od uświadomionej sobie emocji z nieodległej ci przeszłości, np. od gniewu na współmałżonka lub poczucia winy, gdy zbyt pospiesznie skarcisz swoje dziecko. Po kilku sesjach będzie ci znacznie łatwiej niż przy pierwszej próbie. Nie trać cierpliwości i nie porzucaj praktyki, gdy podczas ćwiczenia pojawi się w tobie wewnętrzny opór pod postacią różnych refleksji racjonalnego umysłu; ignoruj je, w pełni koncentrując się na energii doświadczanej emocji.

Tempo ćwiczeń nie jest dostosowane do indywidualnych potrzeb każdej osoby słuchającej nagrania – przerwy pomiędzy kolejnymi zdaniami mogą wydawać się zbyt długie lub zbyt krótkie, mogą pojawić się inne emocje, którymi trzeba się w danym momencie zająć, mogą pojawić się też nieprzyjemne reakcje w ciele itp. Niech cię to nie rozprasza i nie demotywuje, bo to tylko kolejne ze wspomnianych powyżej mechanizmów obronnych mózgu, wynikających z niechęci do wprowadzanych zmian.

Technika Uwalniania jest stosunkowo prosta do opanowania; pożądane efekty pojawią się jednak tylko przy twoim zaangażowaniu. Z czasem technika ta stanie się naturalną częścią twojego życia, wspierającą cię w każdym momencie, ilekroć zdecydujesz się na uwalnianie negatywnych emocji.

Uwalnianie gniewu

utworzone przez Marzanna Radziszewska-Konopka

Uwalnianie lęku

utworzone przez Marzanna Radziszewska-Konopka

Uwalnianie poczucia winy

utworzone przez Marzanna Radziszewska-Konopka

Pragnienia płynące z lęku

utworzone przez Marzanna Radziszewska-Konopka